X-Files

от Solarius Scorch
X-Files

По своей задумке, мод является одновременно и приквелом к XCom. История о том, как из «Секретных Материалов», перешедших из под ведомства ФБР под эгиду ООН, вырастает вполне знакомый нам проект X-Com. И объединением обеих оригинальных частей (Ufo Defense & Terror from the Deep) в одну.

Вы начнёте игру как руководитель бюро паранормальных явлений, под руководством которого есть пара агентов и пяток ученых. Вскоре вам предстоит столкнуться со множеством монстров, представителями различных культов и сект, выяснить, что на Землю готовится масштабное инопланетное вторжение. Сможете ли вы подготовится и остановить его, или наша планета обречена?

Данный мод ещё не полностью закончен, но имеет концовку, его можно пройти. Его версия отражает степень завершенности, актуальная версия 0.6.2 означает, что мод доделан на 62% и на данный момент вполне играбелен.

Пара советов:
Мод сложный! Если вы хотите просто повеселиться, особо не парясь, возможно, он не для вас. Тут вам придётся изрядно попотеть, чтобы добиться хороших результатов.
У мода есть встроенная вики, читайте её, там очень много полезного!

Для корректной работы мода, обязательно включите настройки:
— Spend Research Items Расходуемые предметы на исследования
— Extender Accuracy Переработанная система меткости (Содержит необходимую для работы мода балансировку)

Также, крайне рекомендуем включить:
— Alien Bleeding Инопланетяне истекают кровью

Этот мод несовместим с какими-либо ещё модами.

OpenXcom_XFiles_0.6.1

Опубликовано: 2017-04-05 14:10:01 Обновлено: 2017-04-05 14:12:27

Введите капчу *

OpenXcom_XFiles_0.6.2

Опубликовано: 2017-04-05 14:10:11 Обновлено: 2017-04-05 14:12:34

Введите капчу *

X-Files входит в состав крупных модификаций — полных конверсий игры. Поэтому, такие модификации не ставятся «поверх» платформы, они устанавливаются как отдельные игры. Распаковав архив с модом, вы увидите папку со следующим содержанием:

Это portable версия OpenXcom с предустановленным расширением движка Extended и уже установленным модом-конверсией, в данном случае X-Files. Дальнейшая установка будет происходить так, как если бы вы ставили сам OpenXcom, а не мод на него. То есть, вы должны скопировать файлы оригинальных X-Com Ufo Defense & X-Com Terror ftom the Deep в соответствующие для этого папки.

Для этого откройте папки с «родными» файлами X-Com и скопируйте их по аналогии, как они копируются при установке платформы:

Аналогичную операцию проделайте для файлов XCom Terror from the Deep. Запустив игру, поменяйте настройки, если требуется.

Приятной игры.

Приносим извинения, на перевод changelog пока не было времени.

0.6.2:
— Added new missions: Cyberweb Manufacturing (terrain by Robin) and Cyberweb Dimensional Portal (based on the same terrain).
— Added new terrain variant: Native Urban with dirt roads.
— Added dossiers: Britta Hansen, Ding Quadong and Kao Tong (by Mumble).
— Reduced Nitro Express range.
— All SMGs have a bit better autofire range.
— A bit more robots in Cyberweb Lairs.
— Some options are now enforced.
— Fixed wrong deployment on M.A.G.M.A. Lab.
— Various minor fixes.

0.6.1b:
— Fixed Cyber Armour available for infiltration missions.
— Fixed some captured units not recovering properly.
— Fixed BlackOps Sniper Rifle available before BlackOps.
— AK47 family fires a bit faster.
— Fixed a crash when using the Pepper Spray.
— Added some missing strings.

0.6.1:
— Added Zombie Catacombs.
— Added new cult houses (with new loot).
— Living Megascorpions and Giant Beetles now yield some plasma.
— Radar researches are more expensive.
— Changed civilians in the second stage of Arachnoquake mission.
— Fixed missing M.A.G.M.A. Lab region.
— Fixed some Urban maps.
— Some minor Ufopaedia and string fixes.

0.6a:
— Upgraded the mod to OXCE+ version 3.7a.
— Improved «The Thing» background music, by Dr. Crowley.
— Nerfed Silacoid further.
— Fixed a bug with X-Com entry tiles destruction.

0.6:
— Updated the mod to OXCE+ version 3.7.
— Mission sites now despawn even when targeted by a craft.
— Added descriptions for mission markers.
— Increased penalty for firing two-handed weapons with one hand.
— Finished Syndicate arc.
— Added Luxury Car.
— Added weapons: M60, FN Minimi, SWD, PKM, SKS, VSS Vintorez, M83 Barett, Mauser, AKSU-74, QBU-88, FAMAS, FN P-90, Mac 10, Wildey, Bolt Action Rifle (all big sprites and stats by Dioxine), PSG-1, Smith & Wesson 610, Blackops Magnum, Sniper Rifle (classic), Pulse Rifle (sound by Demidekidasu), Pulse SMG, Pulse LMG, EMP Grenade.
— Added Advanced Healing Spray.
— Added extracting blood plasma from living things.
— Added missions: EXALT Liquidation, Syndicate Reactor Raid, Syndicate Assassination, Abandoned Syndicate Lab, Syndicate Secret Archives Raid (terrain by Hobbes), Syndicate Data Seizure, Syndicate CEO Arrest, Syndicate HQ, Blood Moon, Black Moon, Soul Harvest, Hybrid Purge, Gang War, Black Lotus Party, Jarhead Terror and Jarhead Factory.
— Added units: Megaworm (by Robin), Abomination (by XOps), Jarhead (by XOps), Black Lotus Footman, Black Lotus Mandarin, Church of Dagon Supporter, Syndicate Security Captain, Syndicate Supersoldier, Syndicate Walker, Syndicate CEO, Armoured Car, Snakeman Beastmaster, White Werewolf, Black Werecat, M.A.G.M.A. Minitank, various civilians (mostly armed security and such).
— Increased Sectoid armour (proportionally to their psi).
— Increased Silacoid fireball TU cost.
— Agents now receive salaries by rank (Rookie: $15000, Chief Agent: $85000).
— Rebalanced most weapons.
— Cleaned up and fixed all armours (stamina recovery, dodge etc.).
— Arasaka 3000 is more expensive and less available.
— Increased accuracy on all miniguns.
— Durathread is cheaper.
— Dogs have NV of 15.
— Streamlined Red Dawn spawns with the new random member engine.
— Added some new blocks for Farm (tractor by Bullet Designer) and Cyberweb Lair.
— Added Scarab craft for Syndicate.
— Added Secret Files.
— Added Dossiers: Gertrude Ellison, Natalya Sernovich, Tyvarius Stienburg, Thomas Erickson, Anthony Barker, Drako Aldramier, CHAD (all by Mumble), Piotr Wiśniewski (by The Reaver of Darkness), Gunter Meyer (by The Think Tank), Purple Lilly (by Dioxine) and Taman Shud (with help from ssfsx17).
— Making ammo for BlackOps weapons now requires blackmailing them first.
— Added random loot to cult bases.
— Added Monstrous Tooth to cave junk.
— Strange Life Form events can now be ended with suficient research.
— Small fixes to cultist loadouts.
— Modified tech levels.
— Laboratory is more expensive.
— New Synthsuit graphics (by Nord).
— Blasters are red.
— Added custom pictures to many natural weapons.
— Improved inventory TU costs.
— Bigger monster missions start appearing a bit later.
— Some Ufopaedia pictures converted to custom palettes.
— Fixed overly expensive Shadowbat.
— Fixed (hopefully) cave terrain.
— Fixed some routes.
— Fixed mixed races.
— Various minor fixes.